Archive for 29 mars, 2009

h1

– Me and my love!

29 mars 2009

Satt och slöläste lite bloggar och läste om en tjej som berättade om hur hon och hennes kille träffades. Jag gick såklart in i min minnesbank och kom ihåg hur jag och David träffades 🙂

Det började med att jag åkte på dans i Matfors med några kompisar, jag var nybörjare på det där med dans så jag vågade inte bjuda upp någon, stog mest i ett hörn och kollade på alla andra 🙂
Efter några timmar blev jag uppbjuden av en kille i gul tröja med fina tänder (dom som känner mig vet att jag är ett tandfreak). Fick iaf dansa en mysig foxtrott med killen i gul tröja.
När sista dansen närmade sig fick jag mod till mig och var påväg att bjuda tillbaka, men killen i gul tröja hann före. Vi dansade sista dansen och sedan var det dags att åka hem.

När jag kom hem slog jag igång datorn, jag var helt säker på att jag sett killen i gul tröja på Nightlife, efter bara två timmar hittade jag honom under namnet DKE. Feg som jag var så skrev jag inget till honom, men såg dagen efter att han lämnat ett inlägg till mig. 🙂

Efter det träffades vi på Altira och dansade, vi bytte nummer och gick ut tillsammans på Aveny en kväll och dansade.
Jag var fast besluten om att jag inte ville ha någon kille, men efter mycket tjat av killen i gul tröja vid namn David så fick han komma hem till mig en kväll och vi myste. Det slutade med att han aldrig mer gick hem utan bytte adress till Korstavägen där jag bodde då 🙂
Vi har nu varit ihop i 2½ år och jag älskar honom av hela mitt hjärta!

/Janie

h1

– Välkommen hem!

29 mars 2009

Igår kom världens bästa farfar hem från Umeå, dock utan att ha gjort operationen. Så han måste åka tillbaka om två veckor, suck!
Men glad är jag att han kommit hem igen 🙂

cimg3557

Igår var jag och farmor på Bc och kollade lite, efter det åkte vi till Skönsberg på utförsäljningen. Fanns bara skräp som vanligt men hittade en tröja till Davve.

Sen åkte vi hem och åt fläskfile, klyftpotatis och beasås *mums*
Davve kom och hämtade mig efter han lagat bilen och vi åkte till fyndlagret för att kolla om det fanns någon tvbänk. Jag har lite svårt för begagnade grejjer, men vi hittade faktiskt en bänk som föll oss i smaken.

foto0423

Så nu har vi en tvbänk över ifall någon vill köpa den till en billig peng (se bilden nedan).

cimg37421

/Janie